27. Combideal - Reisverslag uit Ðảo Cát Bà, Vietnam van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu 27. Combideal - Reisverslag uit Ðảo Cát Bà, Vietnam van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

27. Combideal

Blijf op de hoogte en volg Marijke

19 December 2017 | Vietnam, Ðảo Cát Bà

Al in Maleisië kwam ik erachter dat combideals niets voor mij zijn, omdat je er meestal dingen bij krijgt waar je eigenlijk niet op zit te wachten. Zo omvatte de tour die ik naar de theeplantages wilde doen ook een bezoek aan de aardbeienkwekerij (die hebben we in Nederland ook), een tuin met bloemen die ze vlindertuin noemden (maar weinig vlinders te bekennen) en een cactuskwekerij (tja...). Bij de kajaktour die ik door de mangroves maakte kreeg ik gratis een bezoek aan een fishfarm (maar er was maar 1 kweekvijver en we mochten geen vragen stellen) en een vleermuisgrot. Toen ik in Vietnam een boottocht wilde maken in een traditionele boot over de Mekong Delta kwam het erop neer dat we maar 20 minuten over de rivier voeren, omdat we ook nog honing mochten proeven (maar liever nog kopen my friend!), kokossnoep maakten (ik lust geen kokos) en gedropt werden in een dorpje dat je per fiets kon verkennen (maar de fietsen die er waren hadden platte banden en er was geen fietspomp). Inmiddels zou je kunnen zeggen dat ik genezen ben, ware het niet dat je Ha Long Bay (even googlen!) moeilijk zonder tour kunt doen. Na uren speuren op internet, uitzoeken en praten met allerhande aanbieders kwam het er toch van: een cruise per boot vanaf Cat Ba, het grootste eiland van Ha Long Bay. We gaan door het niet toeristische deel en door de rustige Lan Ha Bay. Omdat het laagseizoen is, is de groep klein en kunnen we zelf aangeven wat we willen. We varen in rustige baaien, kajakken door grotten, ontdekken verborgen lagunes en stranden, snorkelen, zwemmen en spelen met de echo. Soms weerkaatst het meer dan vier keer! Als het geluid dan wegsterft is het zo stil dat het bijna oorverdovend is. Dit is hoe ik de baaien wil ontdekken. Dit is een combideal die wel goed uitpakte. Dit is genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Spraakwaterval op reis!

Actief sinds 10 Dec. 2015
Verslag gelezen: 954
Totaal aantal bezoekers 124415

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Roadtrip Nederland

31 Augustus 2019 - 27 September 2019

Patagonië 2019

29 September 2017 - 30 December 2017

Zuid-Oost Azië

19 December 2015 - 16 Januari 2016

Kia Ora!

Landen bezocht: