16. Cameron Highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu 16. Cameron Highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

16. Cameron Highlands

Blijf op de hoogte en volg Marijke

03 November 2017 | Maleisië, Tanah Rata

Daar zit ik dan, op mijn bed met ietwat te dun matras naar mijn zin, kussen in de rug, een kop thee gemaakt met zakje gekocht op de theeplantage en een chocoladekoek in de hand, gekregen van mijn Maleisische kamergenoot. Hij thee, ik koek, best een goede ruil. Op de achtergrond geluid van het verkeer en muziek van het nabijgelegen café, wat tot 0.00u door zal gaan.
Vandaag bezocht ik met een georganiseerde tour de theeplantage BOH, wat staat voor Best Of Highlands. Het is nogal een werk om de thee zo te krijgen als we hem drinken en de arbeiders, vaak afkomstig uit omringende landen, moeten hard werken en krijgen slecht betaald. Denk aan ongeveer 30 ringgit de kilo, dat is zo'n 6 eurocent. Je moet dan nogal wat thee plukken om een beetje geld te verdienen. In Maleisië telen ze vooral zwarte thee. De plantages zelf zijn knalgroen en fascinerend om te zien. Dat er nog hordes andere toeristen lopen moet je voor het gemak even vergeten en met volle teugen genieten van het uitzicht en uiteraard een kop thee met een scone. Ook bezochten we mossy forest, een erg vochtig en dus met mossen begroeid bos.
De middag had ik vrij en ik besloot nogmaals een poging te wagen voor voetreflexologie. In Nepal werd ik in een kapperszaak (?) meegenomen naar de 'massageroom' die afgeschermd werd door gordijntjes met beertjes en mocht plaatsnemen op de behandeltafel. Dit was er wel een zonder gat voor je hoofd, dus erg comfortabel lag het niet. De eigenaar vertelde dat je in Nepal naast kapper ook masseur bent. Masseren kon hij en ik had weer soepele kuiten. Van voetreflexologie had hij echter helaas geen kaas gegeten.
In de zaak voor voetreflexologie in Tanah Rata kreeg ik eerst een voetenbad met kruidenolie en daarna mocht ik plaatsnemen in een van de acht relaxfauteuils. De masseur smeerde mijn voeten in en begon. Oef, dit is andere koek dan in Nepal! Hij pakt precies de pijnpunten en ik blijk naast mijn rug (dat gehobbel in Nepal deed me geen goed) ook last te hebben van mijn keel (of luchtwegen?), hoofd (oja?), knieën en darmen (kan ik me wel wat bij voorstellen). En... geloof het of niet, maar ik voel me weer als nieuw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Spraakwaterval op reis!

Actief sinds 10 Dec. 2015
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 124327

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Roadtrip Nederland

31 Augustus 2019 - 27 September 2019

Patagonië 2019

29 September 2017 - 30 December 2017

Zuid-Oost Azië

19 December 2015 - 16 Januari 2016

Kia Ora!

Landen bezocht: