15. Kuala Lumpur en Melakka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu 15. Kuala Lumpur en Melakka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

15. Kuala Lumpur en Melakka

Blijf op de hoogte en volg Marijke

01 November 2017 | Maleisië, Malakka

Ik merk dat ik nog steeds moet landen. Het contrast is nogal groot, omdat ik van de eenvoudige huisjes en stoffige wegen in Nepal ineens in een goed georganiseerde, schone stad tussen de wolkenkrabbers ben beland. Het openbaar vervoer is goed geregeld en heeft airco. Ik ben nog steeds op zoek naar een verzamelwebsite zoals in Nederland 9292ov.nl. Totdat ik die vind vraag ik het gewoon aan locals of aan mensen achter het loket.
Inmiddels heb ik in Kuala Lumpur de Petronas towers en de fontein met licht en muziek gezien, door China Town en central market gelopen en heel veel kraampjes met eten gezien. Veel is voor mij te pittig, dus ik heb nog weinig geprobeerd. Ook bezocht ik Melakka, na een frisse busreis vanwege de airco stond ik binnen 2 uur op het centrale station. De bus die naar het centrum zou moeten rijden zag ik na 45 minuten nog steeds niet, dus ik besloot te lopen. Nog geen 5 km, dus dat kan best wel vond ik. Ik had er alleen niet bij stil gestaan dat zo'n backpack van 15 kilo op den duur best gaat wegen en dat het hier vochtig warm is. Al gauw liepen de straaltjes zweet over mijn voorhoofd en na een klein uur lopen kwam ik in mijn hostel. Tijd voor een douche! Melakka zelf vind ik niet zo spannend. De Dutch Square met gebouwen die op die in Nederland lijken en een molen waren best leuk, maar verder is er niet veel te beleven. Morgen vertrek ik naar de Cameron Highlands. Er bestaat geen rechtstreekse lijn, dus ik moet eerst weer naar Kuala Lumpur om over te stappen op de goede bus. Dat wordt een dagje bussen, maar dit keer neem ik wel mijn sjaal mee de bus in. En er zijn goede wegen, dus ik klaag niet!

  • 01 November 2017 - 15:46

    Ho Kota:

    Leuk stukje maar ik wil toch even een kanttekening maken. Melaka is door de weeks rustig en in het week end door de nachtmarkt een drukte van belang. Verder gebeurd er wel van alles alleen alle aankondigingen zijn in het Bahasa en er is bijna geen info in het Engels. Er is echter een site van een Zweedse inwoner die alle informatie over Melaka verzameld en op zijn facebooksite zet. Ik geef hem hier, kan handig zijn toch!
    Op Facebook. My Melaka @ExploreMelaka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Spraakwaterval op reis!

Actief sinds 10 Dec. 2015
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 124371

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Roadtrip Nederland

31 Augustus 2019 - 27 September 2019

Patagonië 2019

29 September 2017 - 30 December 2017

Zuid-Oost Azië

19 December 2015 - 16 Januari 2016

Kia Ora!

Landen bezocht: