20. Jungle - Reisverslag uit Sepilok, Maleisië van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu 20. Jungle - Reisverslag uit Sepilok, Maleisië van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

20. Jungle

Blijf op de hoogte en volg Marijke

16 November 2017 | Maleisië, Sepilok

Onder bijna oorverdovend getjilp van de ciccaden en krekels lopen we door de jungle 'bij nacht' op zoek naar wildlife. Best wel spannend, want er zitten hier ook bloedzuigers en slangen. De gids gaf aan dat we niks mogen aanraken, omdat zowel de insecten als de planten kunnen steken. Daarnaast hoop je natuurlijk dieren tegen te komen. Mijn gehuurde laarzen soppen in de modder, ik houd mijn armen dicht bij mijn lijf en doe erg mijn best niks aan te raken. Dat is nog best lastig! Geleid door enkel zaklamplicht hobbelen we met zijn allen achter de gids aan. Onderweg zien we verschillende soorten ijsvogels, een vliegenvanger, een aap van een soort die we tijdens de middagcruise nog niet gezien hebben en diverse insecten. Eenmaal terug bij het resort kriebelt het overal en is checken of ik geen bloedzuigers heb het enige wat ik wil. In tegenstelling tot de muggen, besloten de bloedzuigers me met rust te laten. Wat muggenbulten rijker kan ik met een gerust hart gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Spraakwaterval op reis!

Actief sinds 10 Dec. 2015
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 123612

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Roadtrip Nederland

31 Augustus 2019 - 27 September 2019

Patagonië 2019

29 September 2017 - 30 December 2017

Zuid-Oost Azië

19 December 2015 - 16 Januari 2016

Kia Ora!

Landen bezocht: