20. Jungle - Reisverslag uit Sepilok, Maleisië van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu 20. Jungle - Reisverslag uit Sepilok, Maleisië van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

20. Jungle

Blijf op de hoogte en volg Marijke

16 November 2017 | Maleisië, Sepilok

Onder bijna oorverdovend getjilp van de ciccaden en krekels lopen we door de jungle 'bij nacht' op zoek naar wildlife. Best wel spannend, want er zitten hier ook bloedzuigers en slangen. De gids gaf aan dat we niks mogen aanraken, omdat zowel de insecten als de planten kunnen steken. Daarnaast hoop je natuurlijk dieren tegen te komen. Mijn gehuurde laarzen soppen in de modder, ik houd mijn armen dicht bij mijn lijf en doe erg mijn best niks aan te raken. Dat is nog best lastig! Geleid door enkel zaklamplicht hobbelen we met zijn allen achter de gids aan. Onderweg zien we verschillende soorten ijsvogels, een vliegenvanger, een aap van een soort die we tijdens de middagcruise nog niet gezien hebben en diverse insecten. Eenmaal terug bij het resort kriebelt het overal en is checken of ik geen bloedzuigers heb het enige wat ik wil. In tegenstelling tot de muggen, besloten de bloedzuigers me met rust te laten. Wat muggenbulten rijker kan ik met een gerust hart gaan slapen.