19. Overtuiging - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu 19. Overtuiging - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

19. Overtuiging

Blijf op de hoogte en volg Marijke

13 November 2017 | Maleisië, Kota Kinabalu

Overal waar ik in Maleisië kom, tref ik Chinezen. Voor hen is Maleisië een waar selfie-walhalla. Waar ze ook komen, ze maken met volle overtuiging met hun mobiele telefoon een foto van zichzelf. De gemiddelde Chinees weet wat zijn/haar beste kant en beste blik is en staat in no-time perfect op de foto. Met een beetje geluk staat daar dan ook een klein beetje van de omgeving op. Het gaat zelfs zover dat er speciale tours zijn, zonder informatie over de cultuur of natuur, omdat ze meer geïnteresseerd zijn in selfies dan in de omgeving aldus de mevrouw van de VVV.
Ze hebben ook een overtuiging waar ik minder om kan glimlachen. Dat zijn de geluiden als ze genieten van eten. Er wordt wat afgeslurpt en gesmakt en niemand kijkt er vreemd van op. En als ze hoesten moet dat het liefst zo luid dat iedereen kan meegenieten. Idem met neus ophalen of keel klaren en van het resultaat afraken, met een mooi boogje - dat dan weer wel.