13. Dhanyabad Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu 13. Dhanyabad Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

13. Dhanyabad Nepal

Blijf op de hoogte en volg Marijke

28 Oktober 2017 | Nepal, Kathmandu

Eenmaal aangekomen in Thamel, de toeristenwijk van Kathmandu, herken ik het bijna niet terug. De stoffige wegen zijn geasfalteerd en in sommige delen wordt gemotoriseerd verkeer geweerd. Net terug van de berg wilde ik hier alleen maar weg, nu vind ik het juist leuk er te zijn.
Ik ontmoette een Nederlandse waar ik een dagje mee ging mountainbiken door de vallei. Daarna bezocht ik met twee mensen uit de Everestgroep Bhaktapur, een soort van openluchtmuseum met allerlei tempels. Dit is beschadigd geraakt door de aardbeving van een paar jaar terug en een deel wordt nog herbouwd. Gisteren bezocht ik een klooster, was een oase van rust hangt hier ten opzichte van de stad zeg! Ook zag ik Daniëlle, mijn sportmaatje en gingen we voor een selfie op de monkeytempel. Vandaag deed ik niet zoveel. Ik moest mijn backpack nog even reorganiseren, zodat alles erin past en ik liet nog een was doen.
Op de laatste avond voor vertrek overdenk ik mijn tijd in Nepal nog eens. Wat was de trekking naar de basecamp van de mount Everest een onbeschrijflijk bijzondere ervaring. Ik heb gewoon gelopen op de bergen die het dak van de wereld vormen! En wat was het een contrast met de rest van het land. Het was niet altijd eenvoudig om andere backpackers te ontmoeten, maar uiteindelijk heb ik me prima vermaakt. Het maakte voor mij wel verschil dat een aantal mensen van de Everest groep ook rondreisden en we elkaar af en toe al dan niet gepland troffen. Voor nu zeg ik bedankt en vaarwel en vertrek ik naar Kuala Lumpur.

• 29 Oktober 2017 - 09:51

Wendy:

En nu kijken wat kuala lumpur te bieden heeft. Goede reis!