12. Chitwan - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu 12. Chitwan - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

12. Chitwan

Blijf op de hoogte en volg Marijke

23 Oktober 2017 | Nepal, Sauraha

Na een busreis van 7 uur die door de slechte kwaliteit van de wegen soms aanvoelde als een achtbaan arriveerde ik in Chitwan National Park. Daar trof ik een broeierige oase van rust. Na 5 minuten lopen naar het hotel droop het zweet al in straaltjes over mijn rug. Vanmiddag zag ik zomaar op straat olifanten met hun berijder. De olifanten hadden her en der kale plekken, dus ik denk dat ze niet al te goed behandeld worden. Zo jammer, zulke zachtaardige reuzen... Ik heb dan ook besloten de olifantsafari, het olifanten broedcentrum en het olifantwassen over te slaan.
Ik ging wel vogels kijken onder begeleiding van een gids en naast wat vogels kwamen we ook nog 2 neushoorns, werkolifanten en een 'deer' tegen! De middag bracht ik door met een gids en zijn motor. Speciaal voor mij regelde hij een extra helm, want bij wet hoeft hier alleen de bestuurder een helm op. Aangezien mijn hersenen me dierbaar zijn wilde ik niet zonder. Onderweg zagen we diverse vogels, apen en bruine 'deeren' en gestippelde. Had ik zomaar mijn eigen motorsafari!
Nu lig ik onder de klamboe, want de muggen hier blijken me rauw te lusten. Ik heb 2 verschillende anti-muggenmiddelen geprobeerd, maar ze werken niet. De temperatuur in combinatie met luchtvochtigheid kan ik ook niet zo goed hebben, dus morgenvroeg ga ik weer naar Kathmandu.

  • 23 Oktober 2017 - 20:15

    Ina Bodbijl:

    Gelukkig kan je verder reizen, die arme olifanten moeten blijven.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Spraakwaterval op reis!

Actief sinds 10 Dec. 2015
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 123739

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Roadtrip Nederland

31 Augustus 2019 - 27 September 2019

Patagonië 2019

29 September 2017 - 30 December 2017

Zuid-Oost Azië

19 December 2015 - 16 Januari 2016

Kia Ora!

Landen bezocht: