5. Tengboche - Reisverslag uit Lainchaur, Nepal van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu 5. Tengboche - Reisverslag uit Lainchaur, Nepal van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

5. Tengboche

Blijf op de hoogte en volg Marijke

06 Oktober 2017 | Nepal, Lainchaur

5. Tengboche
Ik was voorbereid op weer een zware dag klimmen, maar het stuk voor de lunch was vooral dalen. Dat in een mooie omgeving met een zonnetje maakt het makkelijk lopen. Helaas betekent omlaag gaan ook dat die meters weer omhoog geklommen moeten worden. Dat stuk staat na de lunch op het programma. Ik was voorbereid op een zwaarte gelijk aan dag 1, maar het viel alles mee. Om 13u waren we al in Tengboche op 3875 meter!
Na de thee brachten we een bezoek aan het Boeddhistisch klooster. Helaas mochten we geen foto's nemen. Het klooster was kleurrijk en iedere vrije centimeter van de muur was geverfd, versierd of bedekt met religieuze afbeeldingen. Tel daarbij de beelden van hun goden bij op en het wordt een bont en fleurig geheel. Er zou ook nog een ceremonie zijn, maar.... de hoofdmonnik was er niet. We zijn morgenochtend om 6.30u van harte welkom. Ik geloof dat ik dan toch andere prioriteiten heb.

• 06 Oktober 2017 - 20:59

Ina Bodbijl:

Goed idee, rust maar lekker uit voor de volgende etappe!