2. Heenreis - Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu 2. Heenreis - Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

2. Heenreis - Ushuaia

Blijf op de hoogte en volg Marijke

02 September 2019 | Argentinië, Ushuaia

Na inpakken met 30 graden en voorspoedige vluchten ben ik dan nu echt aan het eind van de wereld. Het is hier koud (-2), waait flink en het heeft de afgelopen dagen gesneeuwd, maar het is prachtig! Ruige omgeving, omringd door bergen, smeltende sneeuw, dreigende luchten en dan ook nog af en toe wat zon. Zoals geadviseerd werd kleed ik me als een ui. Ze bedoelen dan niet in carnavalskostuum, maar dat je laagjes aan moet trekken. Ik ben blij met mijn donsjas en windbreker, met als hoogtepunt mijn knaloranje Unoxmuts.
Vandaag nam ik om het stadje te verkennen en excursies voor de komende dagen te boeken. Ook bezocht ik het museum over de vroegere gevangenis. Het was in de gevangenis zo koud dat de gevangenen smeekten om te werken. Het hield ze warm en vrij van piekeren. Het is hier best een goede plek voor een gevangenis. Koud, troosteloos en ontsnappen had geen zin. In de verste verte was er niets of niemand te bekennen en ontsnappen betekende of verhongeren of onderkoeld raken en het hoe dan ook niet overleven. Aan het eind van de middag trekt de wind aan en valt er natte sneeuw. Ik ben blij dat ik weer weg mag uit de gevangenis, terug naar de warmte en een prettiger omgeving.

  • 03 September 2019 - 06:54

    Wendy :

    Brr wat koud. Gelukkig heb je je warme Unox muts bij je en heb je je goed voorbereid. Ik vrees alleen dat je geen erwtensoep kan vinden. Ik kijk uit naar je volgende blog.
    Vergeet niet; Kijk, luister en geniet.

  • 03 September 2019 - 10:10

    Angela:

    Cool.....letterlijk en figuurlijk. Wat een contrast in temperatuur. Hee veel plezier nog op je avontuur.

  • 04 September 2019 - 10:14

    Anne-Miep:

    Ik kijk uit naar de foto's! Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Ushuaia

Marijke

Spraakwaterval op reis!

Actief sinds 10 Dec. 2015
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 124415

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Roadtrip Nederland

31 Augustus 2019 - 27 September 2019

Patagonië 2019

29 September 2017 - 30 December 2017

Zuid-Oost Azië

19 December 2015 - 16 Januari 2016

Kia Ora!

Landen bezocht: