7. Tilcara - Reisverslag uit Tilcara, Argentinië van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu 7. Tilcara - Reisverslag uit Tilcara, Argentinië van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

7. Tilcara

Blijf op de hoogte en volg Marijke

19 September 2019 | Argentinië, Tilcara

Na El Calafate vertrok ik naar El Chalten, hikersparadijs met fantastische uitzichten op onder andere de bergtoppen van Mount Fitz Roy. Alleen... toen ik er was, was het bewolkt. Helaas, maar je kunt niet alles hebben. Als ik de locals moet geloven is het nog mooier dan Torres del Paine, makkelijker te bereiken en nog gratis ook.
Inmiddels heb ik mijn geplande route afgelegd en nog tijd over. Ik vulde lukraak wat regio's van Argentinië in bij Google afbeeldingen om te kijken hoe het er daar uitziet. Salta sprong eruit (Google anders ook even!) en bleek ook nog aan te reizen en in mijn tijdspad te passen.
Ik bezoek de omgeving van Cafayate, nog altijd bergen, maar nu in aarde- en roodtinten vanwege de oxidatie van mineralen. Er is meer vegetatie die ook aan het uitlopen is vanwege de lente. We zien her en der een reuzencactus.
Daarna naar Tilcara. Het is hier een stuk wamer dan in het zuiden en er is meer leven op straat. Leuk! Ik maakte een dagtrip naar de 7-kleurige heuvel en de Salinas Grandes, de 4e grootste zoutvlakte van Zuid-Amerika, omringd door bergen zover je kunt kijken. Wow.
Het landschap is hier heel anders, maar ook weer zo mooi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Tilcara

Marijke

Spraakwaterval op reis!

Actief sinds 10 Dec. 2015
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 123743

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Roadtrip Nederland

31 Augustus 2019 - 27 September 2019

Patagonië 2019

29 September 2017 - 30 December 2017

Zuid-Oost Azië

19 December 2015 - 16 Januari 2016

Kia Ora!

Landen bezocht: