8. Iruya - Reisverslag uit Iruya, Argentinië van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu 8. Iruya - Reisverslag uit Iruya, Argentinië van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

8. Iruya

Blijf op de hoogte en volg Marijke

22 September 2019 | Argentinië, Iruya

Vandaag neem ik de bus naar Iruya, relatief nog onbekend onder toeristen. Het eerste uur naar Iruya gaan we over de grote weg. De overige 3 uur kruipen we met 30 km per uur over gravelwegen met haarspeldbochten. Alles trilt en een gesprek voeren gaat met moeite. Het doet me denken aan de wegen in Nepal, maar dan zonder dat je van je stoel gelanceerd wordt vanwege de kuilen in de weg. Iruya is een klein dorpje aan de zijkant van de berg. Er zijn 2 uitkijkpunten te bezoeken en er is een hike naar San Isidro, op 7 km afstand.
Ik besluit eerst naar het verste uitkijkpunt op de top van een van de bergen te lopen. Het is 'maar' 2,5 km, maar het zijn wel 380 hoogtemeters. Op de top aangekomen is het uitzicht over het dal prachtig en op de thermiek zie je de condors zweven. Als ik even ga liggen met mijn rugtas als kussen onder mijn hoofd, vliegt er 1 op zo'n 5 meter hoogte over me heen. Wow. Ik blijf een uurtje van het uitzicht genieten en ga daarna weer naar beneden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Iruya

Marijke

Spraakwaterval op reis!

Actief sinds 10 Dec. 2015
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 123825

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Roadtrip Nederland

31 Augustus 2019 - 27 September 2019

Patagonië 2019

29 September 2017 - 30 December 2017

Zuid-Oost Azië

19 December 2015 - 16 Januari 2016

Kia Ora!

Landen bezocht: