9. Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu 9. Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

9. Buenos Aires

Blijf op de hoogte en volg Marijke

27 September 2019 | Argentinië, Buenos Aires

Ik moest er toch aan geloven. Je kunt namelijk niet naar Argentinië en Buenos Aires overslaan. Het voelt een beetje als Europa vanwege de architectuur van de gebouwen. Verder is het vooral groot en druk en slaapt de stad nooit. Een paar supermarkten zijn 24 uur per dag open. Iedereen waarschuwt me om voorzichtig te zijn en uit te kijken. Dat maakt het eigenlijk alleen maar spannender, al kan je bijvoorbeeld in Parijs of Amsterdam ook 'gezakrold' worden. Mij is het allemaal wat aan de drukke kant.
Ik bezoek met de bus la Boca, wijk van BA met huizen geschilderd in blije kleuren. Verder vooral erg toeristisch. Al door de straat lopend krijg ik 3 menukaarten in mijn handen gedrukt, vragen ze 2x of ik geld wil wisselen en 1x of ik souvenirs wil kopen. Ook dansen ze tango op straat. Steeds een paar snelle, ingewikkelde  danspassen en dan gaan ze met de pet rond. Na een rondje heb ik het wel gezien en ga terug naar het centrum om naar de begraafplaats Recoletta te gaan. Dacht ik dat Pere la Chaise in Parijs indrukwekkend was, hier staan, weliswaar op een kleinere begraafplaats, graftombes van marmer versierd met glas in lood ramen en beelden in de vorm van engelen of krijgers. Er liggen bekende Argentijnen met veel geld als oud ministers en Eva Perron. Dat ook dure graven onderhoud nodig hebben is te zien. Sommige ramen zijn ingevallen, letters vervaagd en sommige deuren staan open. Je kunt de kisten zien staan.
's Avonds ga ik naar een tangodinner met Augustin, een local die ik trof in Cafayate, maar in Buenos Aires woont en die nog nooit naar zo'n show geweest is. Eerst eten waarbij de tafeltjes rondom het podium staan en dan een show waarin de tango door de jaren heen gedanst wordt inclusief de kleding die steeds moderner wordt. Een mooie afsluiting van mijn reis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Marijke

Spraakwaterval op reis!

Actief sinds 10 Dec. 2015
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 123796

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Roadtrip Nederland

31 Augustus 2019 - 27 September 2019

Patagonië 2019

29 September 2017 - 30 December 2017

Zuid-Oost Azië

19 December 2015 - 16 Januari 2016

Kia Ora!

Landen bezocht: