Wandeling naar Vié - Reisverslag uit Kastelruth, Italië van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu Wandeling naar Vié - Reisverslag uit Kastelruth, Italië van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

Wandeling naar Vié

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

09 September 2024 | Italië, Kastelruth

Er was de hele ochtend regen voorspeld. Na even een blik naar buiten te hebben geworpen komen we erachter dat het ook enorm bewolkt is. Geen berg meer te zien!

Na het ontbijt klaart het toch op en besluiten we de wandeling van 12 km naar Vié te lopen. Langs bergweiden, een meertje en door bossen, zonnetje erbij. Top!

Onderweg missen we ergens een bordje en om weer in de bewoonde wereld terecht te komen moeten we over een privéweg. Dat moet dan maar. We zijn nog geen 10 meter onderweg of de eigenaresse komt net weer thuis. Of we iets zoeken? In mijn beste Duits vertel ik dat we kwijtgelopen zijn, maar als we even over haar weg mogen komt het goed. Geen idee of ze het begreep, ze stuurde ons gelukkig ook niet terug.

Eenmaal op de geasfalteerde weg klopt er van de papieren routebeschrijving niks meer, maar ook de GPS weet alleen te melden dat hij het pad aangeeft en dat wij daar niet zijn. Gelukkig is daar Google Maps en met nog wat afgesloten paden waar we wel moesten zijn komen we uiteindelijk aan in Vié. Tijd voor ijs en apfelstrudel! Daarna terug met de bus, we sparen nog wat energie voor de wandeling van morgen.

• 09 September 2024 - 19:02

Ina Bodbijl:

Je bent helaas erfelijk belast Marijke, ik ben ook erg goed in verdwalen!! Lang leve Google maps.....

• 09 September 2024 - 19:22

David De Feijter:

Je hebt in ieder geval wel een mooi plekje uitgekozen om de weg kwijt te raken...