3. Kastelruth - Reisverslag uit Kastelruth, Italië van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu 3. Kastelruth - Reisverslag uit Kastelruth, Italië van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

3. Kastelruth

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

08 September 2024 | Italië, Kastelruth

Nog even 4 uur rijden en dan een middagje Bolzano, voordat we naar Kastelruth gaan. Onderweg kijken we onze ogen uit. Prachtig zo door de bergen en dalen. Heel anders rijden dan gisteren en constant op- en afschakelen qua versnellingen. De Mazda denkt er geregeld anders over en lijkt het pertinent niet eens met de gekozen versnelling. Hij blijft dan ook aangeven dat er omhoog geschakeld mag worden. We hebben hellingen van 16% gehad, waarbij je eigen plan trekken toch beter werkte.

De stau later op de snelweg wordt in de tunnels opgeleukt met Rammstein uit de auto achter ons. Inmiddels is het al na 12.30u en we besluiten even uit de stoet auto’s te gaan voor een lunchpauze. Net na de Europabrug kunnen we van de weg af. Deze brug is 192 meter hoog en je hebt de mogelijkheid tot bungeejumpen. Dat slaan we maar over… Verder is ons plan herzien: Bolzano bezoeken we later deze week wel.

Hotel Villa Kastelruth is erg mooi en in stijl. Veel hout en het is hier schoon! Vroeger was dit een verzorgingshuis. Prachtige plek voor nu, maar ook voor je oude dag lijkt me.