See ya! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu See ya! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

See ya!

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

15 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Daar zit ik dan, zo rond 16.30u met mijn kop thee bij de McDonald's vlakbij het vliegveld van Christchurch. Vanmorgen heb ik mijn backpack in bewaring gegeven om nog even wat rond te wandelen in de stad. Het viel me tegen. Je ziet, een paar jaar na dato, nog steeds duidelijk hoe het centrum van de stad getroffen is door de aardbeving. De grote cathedral wordt gestut met ijzeren balken en er staat een hek omheen. De winkels in de straten vlakbij staan leeg. Er wordt een nieuw winkelcentrum gebouwd, maar dat staat nog in de steigers. Dit in combinatie met het wat grijze, winderige weer maakte het er niet gezelliger op.
Nu zit ik mijn reis te overdenken.
Genoten? Ja.
Te kort? Ja.
Moe? Ja.
Zin om weer naar huis te gaan? Niet echt, maar dat komt meer door de lange reistijd. Ik zou het fantastisch vinden om weer in mijn eigen bed te slapen, te douchen wanneer het mij uitkomt, boodschappen meteen in mijn eigen koelkast te leggen en niet te hoeven labelen dat het van mij is. Waar ik nog niet erg naar uitkijk is de winter. Vandaag loop ik nog op flipflops en morgen weer op mijn winterschoenen. Raar idee.
Voor herhaling vatbaar? Zeer zeker, ik ben verkocht. Bestemming, reisduur en reisdatum nog onbekend. See ya!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Marijke

Spraakwaterval op reis!

Actief sinds 10 Dec. 2015
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 124156

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Roadtrip Nederland

31 Augustus 2019 - 27 September 2019

Patagonië 2019

29 September 2017 - 30 December 2017

Zuid-Oost Azië

19 December 2015 - 16 Januari 2016

Kia Ora!

Landen bezocht: