Queenstown‏ - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu Queenstown‏ - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

Queenstown‏

Blijf op de hoogte en volg Marijke

07 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Vandaag is mijn vierde dag in Queenstown en ik moest veranderen van hostel, omdat geen enkel hostel 6 nachten kon bieden. Dat heb ik geweten ook. Het eerste hostel was midden in het centrum, makkelijk te bereiken, maar ook mega groot en op een of andere manier is het dan logisch dat er maar 6 tweepits gasstellen zijn. Rond etenstijd dus spitsuur! Het hostel waar ik nu zit, heeft prachtig uitzicht over het meer, omdat het wat hoger gelegen is. Dat bereiken was een flinke klim met volle bepakking, maar eenmaal aangekomen bleek het knus en kleinschalig :-).
Queenstown is eigenlijk het best omschreven in de tekst van de foto. Ik sta nog niet erg te springen om iets engs te doen, maar wie weet komt dat nog.
Ik zou er nog aan willen toevoegen dat ze een speciale burger hebben (ferg burger) die de beste ter wereld schijnt te zijn volgens de Lonely Planet. Dit heeft als gevolg dat de gemeente de stoep heeft moeten aanpassen, zodat andere voetgangers om de rij heen kunnen lopen. Ik heb ook zo'n burger geprobeerd, moest een half uur wachten in de rij en na het bestellen nog een half uur. Het laatste half uur heb ik aan het meer doorgebracht en ik moet toegeven dat het een delicious burger was. Nu zeggen de locals dat de devils burger beter is en je hoeft er niet zo lang te wachten. Om te vergelijken zal ik die dus binnenkort ook uitproberen.