Zuidereiland - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu Zuidereiland - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

Zuidereiland

Blijf op de hoogte en volg Marijke

02 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

We zijn inmiddels gearriveerd op het zuidereiland en ik zal kort samenvatten wat ik geleerd heb:
- Sandflies zijn gemener dan muggen, maar ik krijg geen allergische reactie, hoera! Mijn voeten en benen zien er nu overigens wel uit alsof ik de waterpokken heb
- De ferry van het Noorder- naar het Zuidereiland was fantastisch, zeker de bioscoopstoelen waar ik een paar uur slaapgebrek ingehaald heb
- De geothermische activiteiten in Rotorua waren minder speciaal dan die in IJsland die ook nog eens gratis waren
- Een kamergenoot met zweetvoeten is erger dan een die snurkt
- Op voorhand nog geen hostel boeken in Queenstown in deze periode was een van mijn mindere ideeën en veroorzaakte best wat stress. Gelukkig kwam het uiteindelijk toch nog goed
- De Maori cultuur is op het Noordereiland meer zichtbaar, ze maken goed eten en hebben bijzondere gebruiken. Ik vond de '2 nosekisses' als begroeting heel schattig. Het is een beetje wat de Inuit doen, maar dan tip je 2x de neus van de ander aan met jouw neus
- De natuur is hier amazing, de activiteiten die je kunt doen ook en helaas de prijzen ook...
- De kiwi's zijn erg bezig met behoud van de natuur
- Het Te Papa National Museum was best leuk, maar 6 verdiepingen zonder een duidelijke route is best een hele kluif
- Ze noemen het zand op het strand hier zwart, maar eigenlijk is het grijs
- Had ik al geschreven dat het hier amazing is?
- In veel hostels is er free wifi, maar de waarbenjij app snapt dat niet en de GPS denkt nog steeds dat ik op zee onder West-Afrika ben
- Mijn reis is al over de helft...
Voor nu (21.45u) is het bedtijd, morgen om 7.45u word ik geacht weer ingepakt en wel klaar te staan voor de reis naar Wanaka. See you!