1. Knopen zijn er om door te hakken - Reisverslag uit Goes, Nederland van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu 1. Knopen zijn er om door te hakken - Reisverslag uit Goes, Nederland van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

1. Knopen zijn er om door te hakken

Blijf op de hoogte en volg Marijke

31 Augustus 2020 | Nederland, Goes

Vandaag precies een jaar geleden stapte ik met 30 graden in de trein om te vertrekken naar het einde van de wereld. In Ushuaia was het -2 graden toen ik daar aankwam. Cors moest werken in die periode, dus kon helaas niet mee. Superjammer, want ik weet dat hij deze reis net zo supercrimifantaweldigeindefabelozig  gevonden had als ik.


Nu ben ik in Nederland en moet ik nog een paar dagen werken voordat onze vakantie begint. Het oorspronkelijke plan was met Cors een autorondreis maken door Namibië. Hij nog nooit gebackpackt, ik nooit gedacht dat ik een keer in Afrika terecht zou komen en al helemaal niet met een fly en drive reis.
Helaas gooiden de coronamaatregelen roet in het eten. Daardoor realiseer ik me dat ik de vrijheid om te gaan en staan waar ik wil wanneer ik dat wil wellicht wat teveel als vanzelfsprekend gezien heb. Ook mentaal best een dingetje, omdat ik de warme en erg drukke weken als de collega's op zomervakantie waren juist altijd doorkwam met zicht op avontuur. Op reis naar een land waar taal, cultuur en natuur zo anders zijn dan thuis.
Dat avontuur zit er dit jaar niet in.
Cors en ik wilden alsnog graag op vakantie en omdat we niet echt een avontuur gelijk aan Afrika vonden verstreek de tijd. Afgelopen weekend hakten we de knoop door. Het wordt wel een rondreis, maar dan in Nederland. We doen diverse provincies aan met als voorwaarden natuur, weinig andere mensen en een bijzondere slaapplek. Heel anders dan gepland, maar we kijken ernaar uit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Spraakwaterval op reis!

Actief sinds 10 Dec. 2015
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 124503

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Roadtrip Nederland

31 Augustus 2019 - 27 September 2019

Patagonië 2019

29 September 2017 - 30 December 2017

Zuid-Oost Azië

19 December 2015 - 16 Januari 2016

Kia Ora!

Landen bezocht: