Welcome to Auckland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu Welcome to Auckland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

Welcome to Auckland!

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

21 December 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na een batse reise ben ik vandaag aangekomen op Auckland. Dit wel met vertraging op Amsterdam wat overigens niet zo erg was, want het orkest van de KLM trad op in de aankomst/vertrekhal. Fantastische akoestiek! Vervolgens werd ik op Hongkong bijna geweigerd, omdat ik geen passengers arrival card had ingevuld. Dat hoefde niet volgens de purser van de KLM, omdat ik maar kort zou blijven. Nou, helaas helaas, ik kon weer uit de rij, papier invullen en daarna weer terug in de rij.
Stond ik te wachten op mijn backpack, blijkt dat die meteen overgeladen was in het volgende vliegtuig. Juist ja. Ook hier was het vliegveld in kerstferen en trad er een meisjeskoor op. Voordeel van de vertraagde vlucht op Amsterdam was dat ik op Hongkong minder lang hoefde te wachten. Ieder nadeel heb z'n voordeel!
Daarna door naar Auckland, inmiddels ben ik alle besef van tijd kwijt en zou je me ook prima wijs kunnen maken dat het midden in de nacht is. Heel mijn hongergevoel is ontregeld, het hielp ook niet echt dat ons ontbijt in het vliegtuig gisteren ragout met een soort van quiche was... De bacon with eggs, sausages and mashed potatoes heb ik maar overgeslagen vanmorgen.
Het was best een heel gedoe om Nieuw Zeeland in te komen. Je mag niks van eten, drinken, delen van - of planten en/of dieren meenemen en alle dingen die je buiten hebt gebruikt (lees: tenten, wandelschoenen,....) moet je aangeven, zodat ze dat kunnen inspecteren. Er is me wel minstens 5 keer gevraagd of ik echt geen voedsel mee had. Daar ging mijn rol mentos richting prullenbak...
Officieel had ik vandaag nog door moeten vliegen naar Christchurch, omdat ik eerst de vlucht had geboekt en daarna pas had bedacht dat ik op Auckland starten wilde. Het toeval wil dat hier mijn backpack niet meteen werd overgeladen en dat alle controles en een megalange rij ervoor zorgden dat ik de vlucht gemist had en hoewel het personeel van Air New Zeeland hun uiterste best heeft gedaan om te zorgen dat ik de vlucht wel zou halen vond ik het stiekem wel prima zo. Ik had mijn backpack en was op Auckland! Toch braaf naar de tickets and changes balie, waar de meneer niet echt begreep waarom ik niet naar Christchurch wilde; dat had ik toch zelf geboekt? Na enige uitleg heeft hij de vlucht op 21-12 Auckland-Christchurch en vice versa geannuleerd. Ook weer geregeld!
Vervolgens was ik veel te vroeg in het hostel, waar de kamer nog niet schoongemaakt was. Na wat hangen op de bank viel ik bijna in slaap, maar gelukkig kon ik toen de kamer in. Dit is een kamer met 7 stapelbedden, waarop op een heel aantal van hen een knuffel ligt. Soms ook best een van formaat, hoe zouden ze die in de backpack proppen?
Vanmiddag heb ik wat door Auckland gelopen, beetje aan de haven gehangen en het Albert Park bezocht. Voor vanavond ben ik van harte uitgenodigd voor de welkomstavond van de bus. Ik ben benieuwd of het lukt wakker te blijven.
Wordt vervolgd!

  • 21 December 2015 - 12:15

    André:

    Dat was dan inderdaad het reisje wel. Het is te hopen dat de terugreis wat soepeler verloopt, maar daar hoef je voorlopig nog niet aan te denken. Nu is het tijd om lekker te gaan genieten van een paar mooie weken daar. Hopelijk heb je een gezellige groep mensen in de bus. Aan jou zal het in ieder geval niet liggen.

  • 23 December 2015 - 14:47

    Danny:

    Marijkeopavontuur, de reis is al met een avontuur begonnen. Er zullen er nog wel meer volgen. Leuk om dat te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Spraakwaterval op reis!

Actief sinds 10 Dec. 2015
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 124320

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Roadtrip Nederland

31 Augustus 2019 - 27 September 2019

Patagonië 2019

29 September 2017 - 30 December 2017

Zuid-Oost Azië

19 December 2015 - 16 Januari 2016

Kia Ora!

Landen bezocht: