4. Huifkar in Oldenhove - Reisverslag uit Oldehove, Nederland van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu 4. Huifkar in Oldenhove - Reisverslag uit Oldehove, Nederland van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

4. Huifkar in Oldenhove

Blijf op de hoogte en volg Marijke

13 September 2020 | Nederland, Oldehove

Na een spontaan dagje zonnig Schiermonnikoog waar we vrienden treffen die op fietsvakantie zijn, maken we een wandeling op de Drenthse Hondsrug. We komen langs hunebedden, door bos en zien duinen begroeid met heide. Vannacht slapen we in Oldehove in een huifkar op een boerderij. Knus en eenvoudig, maar doeltreffend. We krijgen er een klamboe bij en een haspel bij om binnen stroom te hebben.
Zo ver je kunt kijken grasland in wel 10 tinten groen en in deze buurt is er behalve wandelen, fietsen en de rust niks te beleven. Cors sprokkelt hout en maakt een kampvuurtje. Dat vuurtje blijken we later wel nodig te hebben, want het is steenkoud 's nachts. Ik was blij met mijn donsjasje! De ochtend erna warmen we weer op in de zon en genieten van het bijgeleverde ontbijt uit de picknickmand met een gekookt eitje van eigen kippen. Vandaag door naar Kloosterburen.