29. Cảm ơn bạn việt nam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu 29. Cảm ơn bạn việt nam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

29. Cảm ơn bạn việt nam!

Blijf op de hoogte en volg Marijke

29 December 2017 | Vietnam, Hanoi

Mijn laatste paar dagen Vietnam verblijf ik in Hanoi. Vrijwel alles wat ik wilde zien en doen heb ik gedaan. Net Ha Giang, noord Vietnam was niet haalbaar. Of eigenlijk, wel haalbaar maar dan met regen. Ik vond het niet echt nuttig om naar een gebied te gaan om te hiken in de regen en van het niet zo heldere uitzicht te genieten. Helaas, maar het is niet anders.
Hanoi is vooral erg druk. Misschien iets minder hectisch dan Ho Chi Minh, maar het blijft een grote stad. De scooter is het belangrijkste vervoermiddel, zelfs zo belangrijk dat de stoepen vol staan met geparkeerde scooters. En als er geen scooters staan, dan staan er wel stoeltjes en bbq' s van de streetfoodrestaurantjes. Voor voetgangers is er weinig plaats en die lopen dus op de weg met getoeter tot gevolg.
Na bijna 3 maanden Azië dacht ik goed door de toeristenvallen gekomen te zijn. Natuurlijk heb ik teveel betaald voor een taxirit, had ik meer af kunnen dingen op de markt en was ik het eigenlijk niet eens met de 'vrijwillige' verplichte fooi na een boottocht naar een pagode. Maar dit is Azië en de mensen hebben dankzij mij ook een goede dag gehad.
Vandaag ontsnapte ik ternauwernood aan een man die met zijn superlijm mijn niet kapotte wandelschoen wilde maken. Er gaan verhalen de ronde dat de 'superlijm' juist de lijm van je schoenen oplost, waardoor het daarna inderdaad nodig is dat ze geplakt worden. Ik kon nog net mijn voet wegtrekken, vertelde de man dat er niks mis was met mijn schoenen en wandelde verder.
Wat heb ik de afgelopen tijd genoten van de vrijheid, het reizen, mensen ontmoeten en landen ontdekken. En ik heb het toch maar mooi gedaan allemaal! Nu is het tijd om naar huis te gaan. Een periode niet iedere paar dagen verkassen, maar op 1 plek zijn. Familie en vrienden weer zien. Weer brood en kwark met muesli eten en even geen rijst of noedels. Sport weer oppakken, wat heb ik dat gemist! En gewoon kijken hoe het er in Nederland voor staat. Bestemmingen voor een volgende kortere of langere reis beginnen al voorzichtig op te komen. Ik ben nog niet uitgereisd en ik ben benieuwd wanneer het weer zo ver zal zijn. Voor nu zeg ik tot snel. Morgen vlieg ik weer naar Nederland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Spraakwaterval op reis!

Actief sinds 10 Dec. 2015
Verslag gelezen: 2482
Totaal aantal bezoekers 123753

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Roadtrip Nederland

31 Augustus 2019 - 27 September 2019

Patagonië 2019

29 September 2017 - 30 December 2017

Zuid-Oost Azië

19 December 2015 - 16 Januari 2016

Kia Ora!

Landen bezocht: