28. Merry Christmas - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu 28. Merry Christmas - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

28. Merry Christmas

Blijf op de hoogte en volg Marijke

25 December 2017 | Vietnam, Sa Pá

Kerst in het buitenland is toch anders dan thuis in Nederland. Gezien het warme weer in Vietnam en het feit dat de meeste mensen het Boeddhisme aanhangen had ik niet echt verwacht er iets van mee te krijgen. Ware het niet dat er in Hanoi wel degelijk bomen en hotels versierd zijn met lichtjes, de straat van het hostel bezaaid is met kerstwinkels waar je allerhande versiersels kunt kopen en de kathedraal om de hoek versierd is. Alleen de temperatuur ontbrak nog en toevallig was ik precies met Kerst in Sa Pa. Uitgestrekte valleien met rijstterassen en op de achtergrond de bergen. Dat het geen rijstseizoen is maakt eigenlijk niet uit, al kan ik me voorstellen dat het dan nog mooier is. 's Morgens begint het qua temperatuur als een frisse lentedag, 's middags voelt het als zomer, begin van de avond herfst en daarna voelt het als winter. Ik ben stiekem toch blij dat ik mijn donsjas vanaf Nepal mee heb genomen!
In Sa Pa town is ook een katholieke kerk met op kerstavond een openlucht mis. Al bibberend besluit ik een kijkje te nemen. Hoewel ik buiten wat Latijnse woorden niets kan verstaan is het toch interessant om te kijken hoe het hier in Vietnam verloopt en ik heb mijn kerstgevoel compleet. Fijne feestdagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Spraakwaterval op reis!

Actief sinds 10 Dec. 2015
Verslag gelezen: 590
Totaal aantal bezoekers 124149

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Roadtrip Nederland

31 Augustus 2019 - 27 September 2019

Patagonië 2019

29 September 2017 - 30 December 2017

Zuid-Oost Azië

19 December 2015 - 16 Januari 2016

Kia Ora!

Landen bezocht: