24. Xin Chào - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu 24. Xin Chào - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

24. Xin Chào

Blijf op de hoogte en volg Marijke

03 December 2017 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Sinds mijn middelbare schoolexamen geschiedenis over de Vietnamoorlog vind ik dat ik er een keer heen moet. Wat een drama was dat, er was een oorlog, mensen deden vernietigende dingen, maar wie en waarom? Ik kreeg het niet in mijn hoofd gestampt en op geen enkele manier ging het leven. Ik bracht een bezoek aan het war Memorial museum en de ku chi tunnels. Een klein deel van de tunnels is opengesteld voor het publiek en je kunt een kijkje nemen onder de grond. Nou, daar ging ik, gehurkt voortbewegend door de nauwe tunnel. Ik was blij dat ik op den duur weer rechtop kon staan in de ondergrondse vergaderkamer!
Onvoorstelbaar hoe er zo'n 170 000 mensen van de Vietcong jarenlang onder de grond leefden in een gangenstelsel dat ongeveer 250 km beslaat en ondergronds soms wel 3 verdiepingen heeft. Op ingenieuze wijze zijn er schietgaten, ventilatiegaten en vallen aangebracht, die je amper kunt onderscheiden als je de omgeving niet kent.
Nu, na al die jaren kan ik eindelijk zeggen dat het leeft.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Spraakwaterval op reis!

Actief sinds 10 Dec. 2015
Verslag gelezen: 724
Totaal aantal bezoekers 124194

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Roadtrip Nederland

31 Augustus 2019 - 27 September 2019

Patagonië 2019

29 September 2017 - 30 December 2017

Zuid-Oost Azië

19 December 2015 - 16 Januari 2016

Kia Ora!

Landen bezocht: