4. Namche - Reisverslag uit Lainchaur, Nepal van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu 4. Namche - Reisverslag uit Lainchaur, Nepal van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

4. Namche

Blijf op de hoogte en volg Marijke

06 Oktober 2017 | Nepal, Lainchaur

Deel 1
Hallo vliegveld! Vandaag zijn we weer enorm vroeg op het vliegveld voor poging 2, maar dan met de helicopter. Binnen 45 minuten zitten we in de vertrekhal, waar we uiteraard nog wat moeten wachten. Om 9u zitten we na een prachtige helicoptervlucht door, onder, boven en naast de wolken na 45 minuten aan de thee in een teahouse in Lukla. Dollars doen hier op het vliegveld ook wonderen. Je betaalt, maar dan heb je ook wat.
Vandaag moeten we gisteren en vandaag in 1 dag lopen. Dat houdt in dat we 8 uur lopen ineens in plaats van verspreid over 2 dagen.
Wat een tocht! Omdat we relatief laat waren moesten we de laatste 2 uur in de schemer/ het donker lopen. Heb ik dat ook meteen ervaren. Ik vind het niet per se voor herhaling vatbaar moet ik zeggen. Nu moeten we eigenlijk nog avondeten, maar na ontbijt om 1130u, lunch rond 15u met curry met rijst, groente en citroengrassoep met onbeperkte refill wordt dat een lichte maaltijd in het hostel met gefrituurde Mars als toetje en dan op tijd naar bed!

Namche deel 2
Vandaag hebben we rustdag. Mijns inziens een totaal verkeerde term, omdat er ook vandaag vroeg gestart wordt met lopen. We moeten wennen aan de hoogte en lopen voorafgaand aan het ontbijt van 3200-3400 meter naar 3800 meter en weer terug. Gelukkig trekt de bewolking weg en hebben we geweldig uitzicht op de bergtoppen tegen een strakblauwe lucht.
Eenmaal teruggekomen is het tijd voor ontbijt. Ik merk dat ik met weinig in mijn maag moeite heb met het lopen, dat in combinatie met de hoogte en het stijgen maakt het zwaar lopen.
Terug in Namche hebben we de rest van de dag vrij om wat bij te slapen of in het dorpje rond te kijken. En vanavond weer vroeg naar bed!