3. Lukla deel 2 - Reisverslag uit Lainchaur, Nepal van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu 3. Lukla deel 2 - Reisverslag uit Lainchaur, Nepal van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

3. Lukla deel 2

Blijf op de hoogte en volg Marijke

03 Oktober 2017 | Nepal, Lainchaur

Om 4.15u ging de wekker, snel nog even een douche voordat ik straks op de berg niet kan douchen wanneer ik wil. Vandaag is er gelukkig wel warm water. In alle vroegte brengt een taxibusje ons naar het vliegveld.
Aangekomen op het vliegveld zijn er veel wachtenden voor ons. Gelukkig staat de gids voor ons in de rij. Na voor mijn gevoel tijden wachten (maar Nepal he, weinig tempo) zijn we eindelijk ingecheckt en door de security. Dit zegt echter niks, want er moet nog meer gewacht worden. Het weer is niet goed, dus er vertrekken een paar uur geen vluchten. De vertrekhal blijft uiteraard wel volstromen, wat me de tijd geeft om mensen te kijken. Het is een bonte mix: van backpackers tot locals in traditionele kleding met een Adidasjasje er overheen, van ouders met kinderen tot oudjes die gesteund door 2 personen voorzichtig voortschuifelen tussen de menigte. In de vertrekhal is het warm en benauwd en het is nog maar de vraag of en wanneer het vliegtuig zal vliegen vandaag. Inmiddels ben ik er wel een beetje klaar mee en na nog een half uur wachten in het busje dat iedereen vervoert naar het vliegtuig wordt de vlucht officieel gecanceld. Er is een optie om per helicopter te gaan, maar dan moet de portemonnee uiteraard getrokken worden. Dit lijkt de beste en enige optie, omdat er voor morgen ook geen goede vooruitzichten zijn voor het vliegen en daarnaast de vluchten volgeboekt zijn. We boeken de helicopter. Daarna nog even een slaapplek voor vannacht en dan maar eens op zoek naar een bord eten. Daar ben ik na 10 uur wachten wel aan toe. Morgen weer vroeg opstaan en dan lukt het hopelijk wel Lukla te bereiken.