1. Kathmandu - Reisverslag uit Lainchaur, Nepal van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu 1. Kathmandu - Reisverslag uit Lainchaur, Nepal van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

1. Kathmandu

Blijf op de hoogte en volg Marijke

30 September 2017 | Nepal, Lainchaur

Vanmorgen vroeg kwam ik aan op Nepal. Na wat gedoe om een visum te krijgen, van het kastje naar de muur gestuurd worden, het loket dat precies voor mijn neus sloot en wat dollars kwam het uiteindelijk toch nog goed.
Het verkeer rijdt hier links en bij voorkeur vol gas. Het toetert vaker wel dan niet en rijdt bij voorkeur in het midden van de weg. Stoepen zijn een zeldzaamheid. Het ruikt hier naar een combinatie van de stort, kringloopwinkel en diverse kruiden. Niet per se onaangenaam, vooral erg ánders.
Op straat liggen kleurrijke dingen. Dat kan zomaar de plaatselijke afvalverzamelplaats zijn, maar ook gerust een kleed met spullen van een verkoper.
Het is best warm hier. Vanmorgen om 7u al 23 graden, nu wellicht wel 30. Ik waagde me aan een lunch. Niet gevraagd hoe scherp het was. Mijn neus loopt nu nog.
Ik moet nog wat tijd besteden aan inburgeren denk ik zo...

• 30 September 2017 - 10:28

Sandra:

Het begin is er .... laat alle indrukken maar komen

• 30 September 2017 - 18:12

Vivian Janssen:

Marijkepijke! Wat fijn te horen dat je veilig aangekomen bent. Geniet!