1. Kathmandu - Reisverslag uit Lainchaur, Nepal van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu 1. Kathmandu - Reisverslag uit Lainchaur, Nepal van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

1. Kathmandu

Blijf op de hoogte en volg Marijke

30 September 2017 | Nepal, Lainchaur

Vanmorgen vroeg kwam ik aan op Nepal. Na wat gedoe om een visum te krijgen, van het kastje naar de muur gestuurd worden, het loket dat precies voor mijn neus sloot en wat dollars kwam het uiteindelijk toch nog goed.
Het verkeer rijdt hier links en bij voorkeur vol gas. Het toetert vaker wel dan niet en rijdt bij voorkeur in het midden van de weg. Stoepen zijn een zeldzaamheid. Het ruikt hier naar een combinatie van de stort, kringloopwinkel en diverse kruiden. Niet per se onaangenaam, vooral erg ánders.
Op straat liggen kleurrijke dingen. Dat kan zomaar de plaatselijke afvalverzamelplaats zijn, maar ook gerust een kleed met spullen van een verkoper.
Het is best warm hier. Vanmorgen om 7u al 23 graden, nu wellicht wel 30. Ik waagde me aan een lunch. Niet gevraagd hoe scherp het was. Mijn neus loopt nu nog.
Ik moet nog wat tijd besteden aan inburgeren denk ik zo...

  • 30 September 2017 - 10:28

    Sandra:

    Het begin is er .... laat alle indrukken maar komen

  • 30 September 2017 - 18:12

    Vivian Janssen:

    Marijkepijke! Wat fijn te horen dat je veilig aangekomen bent. Geniet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Spraakwaterval op reis!

Actief sinds 10 Dec. 2015
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 123791

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Roadtrip Nederland

31 Augustus 2019 - 27 September 2019

Patagonië 2019

29 September 2017 - 30 December 2017

Zuid-Oost Azië

19 December 2015 - 16 Januari 2016

Kia Ora!

Landen bezocht: