De laatste dagen - Reisverslag uit Rangitata, Nieuw Zeeland van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu De laatste dagen - Reisverslag uit Rangitata, Nieuw Zeeland van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

De laatste dagen

Blijf op de hoogte en volg Marijke

14 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Rangitata

Een paar dagen Queenstown gaven me tijd bij te slapen, maar vervolgens had ik gezellige roommates en werd het alsnog nachtwerk. Ik heb 2 pogingen gedaan tot hanggliden, in Queenstown wilde ik wel iets buiten mijn comfortzone doen, maar het waaide te hard. Hierbij hang je samen met een instructeur onder een enorme vlieger en heb je het gevoel dat je vliegt.
In plaats daarvan ben ik met een andere backpacker gaan mountainbiken rondom het meer op een pad waar bijna niemand reed. Het was een mooie dag en prima fietsweer. Op de terugweg besloten we een Devilsburger te halen. Ze hadden precies dezelfde burger als die ik bij Ferg had, prima te vergelijken. Persoonlijk vind ik de Ferg burger iets beter. Ik vind het brood lekkerder en word blijer van tomaten-achtige saus dan van de bbq-saus die ze bij Devilsburger gebruiken.
Gedurende de laatste paar dagen heb ik ook Stewarts Island bezocht, de overtocht van een uur voelde als een uur in de achtbaan, maar het eiland was prachtig mooi, gouden stranden, baaitjes, nachtelijk kiwi spotten, maar we hebben ze helaas alleen maar gehoord. Ik ben opgegeten door weer andere insecten, helaas nu wel allergisch, dus de blaren staan erop. Antihistamine werkt niet en 1 blaar is perongeluk geknapt toen ik mijn backpack er op liet vallen... Volgens Internet moet het met enkele dagen weg zijn, maar hoelang is dat eigenlijk?
Ook mount Cook heb ik gezien, hoogste berg van NZ. Morgen dagje Christchurch en het zit er weer op....