Milford sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu Milford sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

Milford sound

Blijf op de hoogte en volg Marijke

10 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

Vanmorgen vroeg vertrokken we richting Fiordland, het nationaal park waar je de fjorden kunt zien. Het is weer totaal een ander landschap met majestueuze bergen en watervalletjes als gevolg van sneeuw die nu smelt. Onderweg kwamen we door een tunnel dwars door een berg die veel weg had van de tunnels die ik vroeger groef als ik een zandkasteel maakte: smal, diep, donker en autootjes pasten er maar net doorheen. De tunnel heeft maar 1 rijbaan en verkeerslichten geven aan welke baan aan de beurt is. Laat ik zeggen dat ik blij was dat ik er weer uit was.
Ik begin meer en meer te beseffen dat Nieuw Zeeland misschien wel het mooiste land ter wereld is. Eigenlijk is het een soort compilatie van de landen die ik al bezocht heb. Qua landschap heeft het zoveel variatie. Van vulkaan tot gletsjer tot zee en strand, bos en oerwoud, meren en fjorden... ik geniet met volle teugen en denk er nog maar even niet aan dat ik binnenkort weer naar huis moet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Milford Sound

Marijke

Spraakwaterval op reis!

Actief sinds 10 Dec. 2015
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 123801

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Roadtrip Nederland

31 Augustus 2019 - 27 September 2019

Patagonië 2019

29 September 2017 - 30 December 2017

Zuid-Oost Azië

19 December 2015 - 16 Januari 2016

Kia Ora!

Landen bezocht: