Raglan - Reisverslag uit Mourea, Nieuw Zeeland van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu Raglan - Reisverslag uit Mourea, Nieuw Zeeland van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

Raglan

Blijf op de hoogte en volg Marijke

22 December 2015 | Nieuw Zeeland, Mourea

De welkomstavond was best gezellig met 7/27 mensen die vandaag in de bus zaten. Daarna hebben we nog pizza gegeten en werd het om 2230u toch echt wel tijd om te gaan slapen. De mannen in mijn buurstapelbed bleken in koor te snurken en het bed kraakte als ik nog maar aan omdraaien dacht. Best een aardige nacht gemaakt, als je maar moe genoeg bent kun je overal slapen!
Vandaag met zijn allen in de bus, een soort van nosun reis, maar hier mag je ook nog kiezen hoe lang je ergens wilt blijven en is je pas een jaar geldig:-). Ik heb niet echt veel vrijheid, omdat ik veel wil zien in weinig tijd. De meeste medereizigers zijn een paar maanden op pad en hebben ook meer speling.
In de bus zijn veel Europeanen, een paar mensen uit de VS, een Canadees en zelfs een Japanner. De meesten zo tussen de 24 en 34 jaar oud.
Vandaag kon je kiezen om te golfsurfen, maar daar had ik niet zoveel zin in. Met een clubje dat ook liever iets anders ging doen hebben we de 'loopwalk' gelopen, klein uurtje wandelen, best een klim en alleen maar bomen en planten gezien. Heel de weg heb ik gehoopt op wat uitzicht, maar helaas. Onderweg ook nog weggegleden, dus mijn arme enkel is weer in protest. Daarna naar het strand om te kijken wat onze surfende medereizigers ervan bakten. Ze noemden het een zwart strand, maar in vergelijking met zand op IJsland was het meer grijs.
Voor het eten een lesje yoga op het uitkijkpunt, ik moet toch wat nu ik niet sporten kan! Het was leuker dan ik dacht, ook nog best zwaar en met als groot voordeel dat alle spieren weer gestretcht zijn. Er was ook nog iets met ademhaling en zodra de instructrice stopte met aangeven of ik in- of uit moest ademen, stopte ik waardoor ademnood. Misschien toch wat meer oefenen? Vanavond fish and chips en helaas geen zicht op mooie zonsondergang, te mistig. De douche hier is gemaakt voor kleine mensen, de kop kwam maar tot mijn schouders. Klagen doen we niet, een douche met warm water is helemaal prima!

• 24 December 2015 - 13:55

Amber:

Geniet ervan Marijke!
    Hopen op iets beter weer zodat je toch kan genieten van het uitzicht.
    Alvast een fijne kerst daar!
    Liefs!