10. Vervoer - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu 10. Vervoer - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Marijke Feijter - WaarBenJij.nu

10. Vervoer

Blijf op de hoogte en volg Marijke

16 Oktober 2017 | Nepal, Pokhara

Inmiddels heb ik al diverse soorten vervoer uitgeprobeerd. Ik reisde per vliegtuig zowel intercontinentaal als binnenlands, per helicopter, per minitaxibusje - best een uitdaging met zijn zevenen en een dito hoeveelheid bagage, gelukkig konden de tassen op het dak-, per taxi, te voet, per riksja en vanmorgen per luxe touringcar - tourist only.
De riksja wilde ik eens ervaren en gisteren had ik weinig puf om het eind naar de monkey tempel zelf te lopen. Na wat heen en weer gesteggel over de prijs stapte ik in en daar gingen we. Al hobbelend over de keien en gaten in de weg vorderden we gestaag. Echt comfortabel was het niet, maar ik ben weer een ervaring rijker!
Dan de touringcar naar Pokhara. Ik geloof dat ik nu op de beste stoel in tijden zit. Alleen... na het tanken staan we een half uur stil, omdat de bus niet meer wil starten. De beloofde airco werkt niet, omdat de accu niet goed is en toen we eindelijk weer gingen rijden strandden we na 2 uur vanwege die accu. De andere 8 passagiers en ik werden opgepikt door een local bus, die ons naar de lunchplek bracht. Een luxe hotel met zwembad, waar we ook gebruik van mochten maken. Helaas lagen de zwemspullen nog in de gestrande bus, maar pootjebaden is ook prima! Na 3 uur wachten kwam de bus weer voorgereden en om 1830u was ik dan eindelijk in Pokhara.

  • 16 Oktober 2017 - 17:54

    Wendy:

    Het is in ieder geval nooit saai

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Spraakwaterval op reis!

Actief sinds 10 Dec. 2015
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 124149

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Roadtrip Nederland

31 Augustus 2019 - 27 September 2019

Patagonië 2019

29 September 2017 - 30 December 2017

Zuid-Oost Azië

19 December 2015 - 16 Januari 2016

Kia Ora!

Landen bezocht: